Biologija ir religija dialoge: apie kūno ir sielos sveikatą

Integruoto mokymo diena – tai unikali proga pažvelgti į žmogaus gyvenimo sudėtingumą iš skirtingų perspektyvų. 7b klasės mokiniai turėjo galimybę gilintis į temą: ,,Tamsybė ir šviesa žmoguje“, integruodami biologijos ir religijos pamokas.

Mokytojų Evelinos Gricevič ir Ritos Gvazdaitytės vadovaujami, mokiniai pamoką pradėjo jutiminiais potyriais. Užrištomis akimis jie bandė atpažinti paslaptingus daiktus, juos liesdami ir pasikliaudami savo intuicija. Šis užsiėmimas simbolizavo tai, kaip dažnai gyvenime susiduriame su nežinomomis situacijomis ir priimame sprendimus remdamiesi neišsamia informacija. Mokiniai turėjo atsakyti į klausimus: „Kas tai yra?“ ir „Ar verta pabandyti?“. Per šią patirtį jie sužinojo, kad rizikos prisiėmimas be visiško supratimo gali turėti tiek teigiamų, tiek neigiamų pasekmių.

Kitoje pamokos dalyje dėmesys buvo skirtas žmogaus sveikatai, kuri buvo susieta su Dievo įsakymais. Mokiniai svarstė, kaip rūpinimasis kūnu ir siela bei elgesys pagal religines vertybes veikia bendrą žmogaus gerovę. Be kita ko, penktasis įsakymas („Nežudyk“) buvo aptartas fizinės ir psichinės sveikatos priežiūros kontekste – vengiant žalingų medžiagų.

Šie klausimai parodė, kad religinės vertybės taip pat turi praktinį ir biologinį aspektą. Mokiniai suprato, kad sveikas gyvenimo būdas reiškia ne tik rūpinimąsi kūnu, bet ir dvasia, kuri yra pagrindinis visavertis gyvenimo elementas.

1,5 valandos trukmės pamoka praėjo labai greitai. Intensyvi pamokos forma, paremta patirtimi ir refleksija, leido mokiniams atrasti biologijos ir religijos sąsajas žmogaus gyvenime. Buvo įrodyta, kad mokslų integracija gali suteikti įdomių ir svarbių įžvalgų, padedančių mums geriau suprasti save ir mus supantį pasaulį.